Eltons plats

När vi är hemma är han där jag är. I sängen, i soffan, under bordet, på mattan eller ute med hästarna. Men på jobbet kan han inte hänga med överallt. Därför har han fått en egen plats där han får vara själv för det mesta.

Det är så skönt att se att han känner sig trygg på sin plats. Jag har aldrig behövt "tvinga" dit honom. Jag bara öppnar dörren och säger att jag kommer snart så går han själv in och lägger sig.

Platsen är i tjejernas omklädningsrum. Vi har alla lite olika tider. När någon annan kommer in då han är där brukar han bara titta vem det är och sen sova vidare. Något annat han gör ganska ofta är att samla ihop alla skor. Han tycker om att ha dem vid hans plats. I bland hittar han även någon strumpa eller vante då tar han dem med.

Som tur är biter han inte på sakerna han samlar ihop, han bara samlar ihop dem. Och ännu mer tur är det att tjejerna i vårt omklädningsrum inte blir sura på hans samlande av andras saker. Det går ju att stänga in det man vill ha ifred i skåpen. Men så länge inget går sönder tycker nog de flesta att det bara är gulligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0