Framsteg

Nu har jag vägt Elton igen. Han fortsätter att växa, nu väger han 10,6kg. Tycker även att han börjar få ett lite näpnare ansikte trots den lurviga, långa (och nu även smutsiga) pälsen.

Han är jätteduktig med rumsrenheten. Nu säger han tydligt till om han behöver gå ut. Kallar jag in honom gör han det han ska först, sen kommer han.

Hans nya favoritgrej är kopplet. Eftersom hästarna har flyttat hem och numer bor i en hage med el-tråd håller jag Elton kopplad tills elen är avstängd. Han har altså gått mycket i koppel de senaste dagarna. Det går bra men helst vill han ha en bit av kopplet i munnen. Och när han inte behöver vara kopplad bär han ändå med sig kopplet själv.

Fortfarande bär jag honom i våra trappor hemma. Dom är ganska smala och branta, kanske därför han inte försöker lära sig gå i dem. Men jag tycker att det är bekvämt att veta var man har honom när han inte tar sig själv upp och ner. Då kan även Miriam få ha sin mat ifred.

I morgon ska vi träffa en som kan och vet mer om hundar än jag. Förhoppningsvis kommer jag att få lite goda råd eller tipps på hur jag ska hantera Eltons skällande/inställning till främmande hundar. Och nästa vecka ska han hem till sin uppfödare på en övernattning med trimning. Jag är väldigt spänd och nyfiken på båda resultaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0