Fullt upp

Just nu är det ganska mycket på jobbet. Och när man inte jobbar är det minst lika mycket som man vill hinna med. Elton behöver ett bad, vi har dragit oss för det eftersom han har fästinghalsband på sig. Han har iallafall inte haft en enda fästing sen halsbandet åkte på.

Miriam har börjat gå ut mer och mer. Elton har börjat tycka om Miriam tror jag. Han ser riktigt glad ut när hon väljer att vara med oss. Och han försöker få igång henne till lek, men då ser hon lite besvärad ut.

I gårkväll var vi trötta och gick å la oss tidigt, för tidigt tyckte Elton. Han hade svårt att komma till ro och lärde sig att ta sig ur sängen själv, men inte tillbaks upp igen.

I morse glömde han bort att hålla reda på mig när jag gick till hästarna för att morgonfodra dem. Han har varit lite slarvig på sista tiden med att följa mig och ofta när jag ropat på honom har han inte lyssnat alls så jag struntade i honom i morse. Det var nog bra gjort för han blev helt förtvivlad när han inte hittade mig. Resten av dagen har han vartit superlyhörd, följsam och lydig.

image191

Med sitt koppel i munnen. Jag vill gärna uppmuntra hans lust till att bära på saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0