Hundväder

Nu har det regnat i två dagar. Valparna blir blöta och drar med sig lera in. Som tur är tycker dom att det är jätte mysigt att bli torkade med handduk och att ligga och gosa med filtar i knät.

Dom har varit med mig på jobbet i två dagar nu. Det går jättebra. Fullt ös på förmiddagarna och sen är dom trötta på eftermiddagarna. Sover som stockar hela nätterna.

Jag tycker att det är besvärligt att gå med dem i koppel, det blir bara trassel och ryck åt olika håll när dom vill olika saker helatiden. Men det fungerar jättebra att ha dem lösa. Går jag förljer dom mig. Stannar jag håller dom sig i närheten. Kallar jag på dem kommer dom. Superduktiga! Inkallningen har vi tränat hemma och det är något som dom verkligen lärt sig, speciellt Musse. Elton kan ibland vara lite mer intresserad av någonting annat. Men om man tar Musse och går eller stänger dörren, då kommer han direkt.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Va kul att det går bra. Ja, det kan ju vara en upplevelse att gå med två valpar i koppel. Själv har jag ju gått med dem alla tre samtidigt. ;) Musse har ju haft sitt namn längst av alla valparna i kullen så han vet ju verkligen vad han heter. Tror att det kan vara en bidragande orsak till att han är bättre på inkallning. Krama dem ordentligt från mig! Ska bli kul att se dem igen.

2008-02-28 @ 09:58:26
URL: http://www.chocicecockers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0