En änglaponny

Jag tror att det det finns en mening med att det blev just Lilleskutt när jag bestämde mig för att skaffa en till ponny.

Det finns ingenting annat är ren och ärlig kärlek som kan tygla den ponnyn. Han gör precis som han själv tycker när han själv vill. Speciellt om någon blir irriterad eller arg eller på något vis orättvis. Då lägger han in sin järnväxel. Han blir hal som en ål och snabb som en pil och låter sig inte stoppas av något. Men han är inte sen att förlåta så fort den orättvisa ber om ursäkt. Och han är den allra raraste, goa, snälla och medgörligaste i hela världen så länge du lovar att bara älska allt han tar sig för. Då ger han av hela sitt hjärta tillbaks så mycket att man blir helt förundrad över den lilla ponnyns givmildhet. Han är sån mot alla, helt oberoende av antal ben eller sånt annat oviktigt.

Briljant och jag däremot kan vara bra sura på varandra ibland. Men med Skutt fungerar inte det. Han ställer inte upp på det. Så vi har en del att lära av Lilleskutt, Briljant och jag.  
image26
Tillochmed katterna tycker om Skutt. Bilden tagen 13 januari 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0