Nervöst

Jo, jag har en del bilder som snart kommer upp här... bilder på Elton när jag klipper av den långa pälsen. Det är med viss nervositet jag gör detta offentligt eftersom jag vet att sidan läses av flera Cocker-människor.

Nu behöver jag iallafall inte fundera på om jag ska ställa ut min ovanligt vackra hund den närmaste tiden. Och personligen tycker jag att han blev helt bedårande söt även som korthårig. Men framförallt är han inte längre lika störd av värmen.

En annan liten sak jag lagt märke till är hur vissa hundar tycks föredra korthåriga hundra framför långhåriga. Min teori är at dessa hundar upplever en långhårig hund som "tyst", "otydlig" och kanske lite opålitlig medan de ser på korthåriga hundar som mer raka, ärliga och framförallt tydliga i sitt språk. Jag vet inte? Bara en teori...

Bilder på den lilla korthåriga kommer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0