Påskhelgen

Vi har fått en hel del gjort under påskhelgen. Vi eldade i källarkaminen för första gången, fiskarna har kommit hem och Johnny och jag fångade husmusen som bott under diskbänken sen vi flyttat in. Vi har kallat musen för Andersson. Den har levt gott på hund och kattmat. En liten söt skogsmus med stora svarta ögon. Vi släpte ut den en bit bort under en gran. Lite jobbigt med tanke på att det låg snö och var 10 grader kallt. Hoppas han klarar sig endå.

Jag har jobbat och Elton har varit hemma med Johnny. Elton har varit helt rumsren hemma nu ett tag. Han går till dörren när han behöver komma ut. Men idag när vi kom tillbaks till jobbet gjorde han både ett och två inne. Han kanske tyckte att det var så skräpigt på golven att det nästan var som ute. Fast jag tror mer på att det blir lite fel varje gång det blir en ändring i rutinerna.

Hursom så har jag och Elton varit ifrån varandra mer någonsin sen han kom till oss. Förut tyckte jag att han var som goast när han var helt nyvaken, sovvarm och torr. Men nu efter den här helgen tycker jag nog att han är som goast när vi har varit ifrån varandra ett tag och jag sen kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0