Träning

Just nu tränar vi på "kom hit", "sitt" och "ta bollen". Det låter kanske som mycket på en gång men "kom hit" har vi i princip tränat på sedan dag ett. Och dessutom är jag nog Eltons både tryggaste och roligaste punkt i livet just nu, så det är inte alls svårt att kalla på honom. Oftast följer han mig så att jag inte behöver kalla på honom. "Sitt" lärde han sig snabbt och "ta bollen" är mest en lek. Roligt är det ialla fall. I kombination blir det "ta bollen", "kom hit", "sitt" och då ger jag godis och tar bollen.

Annars börjar pälsen bli lång och lurvig. Han är ganska trött, sover mycket och tungt. Och nu har han liksom Musse börjat bli lite kräsen för hundmaten. Han får nu lite större portioner tre gånger per dag  och varje mål lämnar han lite. Det är säkert tänderna som ömmar. Har även märkt att han undviker sina tuggben och väljer att bita i papper och kartong i stället. Men helst tuggar han på mina händer och armar...
image73

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0