Stor nu

Nu lyfter han på benet som stora hundar gör.

Viltspår dag två;
Jag var beredd på att kanske ta ett steg tillbaka efter ett första spår med nybörjartur. Men Elton förstod direkt vad som väntade. Jag hade lagt ett lika rakt och kort spår som igår men lite längre hemmifrån. Han var ivrig. Hittade spåret direkt och följde det mycket snabbare idag än igår. Rakt på klöven där han bara stannade och tittade på den. Först när jag tog den blev han glad och sprallig. Han hoppade och skuttade hela vägen hem. Nästa gång jag lägger ett spår ska jag nog dra det lite längre.

Kommentarer
Postat av: Pia

Lät lite kul det där! Ska kanske sno nåt älgben från slakteriet efter nästa vecka kanske? Annars försöker jag lära Isor att spåra svamp! Han var helt kass när vi försökte förr, men nu 1 månad senare verkar han fatta grejen. Men jag har bara prövat med att lägga ut svamp här hemma på gården som han får söka efter. Sist jag plockade svamp sprang jag rakt in i en björn-toalett. Två jättehögar kan jag lova dig.... Lite coolt, lite läskigt! :)

2008-10-08 @ 20:51:10
Postat av: Henrik

Va kul att ni börjat spåra! Bra med lite aktivering. Krama honom från oss! :)

2008-10-10 @ 17:33:06
URL: http://www.chocicecockers.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0