Viltspår

I dag gick Elton sitt fjärde viltspår. När jag tog fram sele och lina blev han så ivrig att han hoppade upp och ner runt mig. Kul att se att han verkligen gillar att spåra. Han gick ivrigt men ändå med stor koncentration. Jag hade gömt klöven i en liten lövhög. Han gick något steg för långt men stannade och backade tills han hade nosen rakt över klöven. I dag fick jag bära klöven hem. Men i fredags när han gick sitt tredje spår tog han emot klöven och bar den hem som den stoltaste hund jag någonsin sett.

Nu klarar han 30-40 meter spår med små böjar, i backar, över trädstammar, genom nässlor och stora svampar och han klarar spår som legat i ca en och en halv timme.  Å han är inte enns ett år ännu. Vi kanske ska gå en kurs i viltspår och lärs oss på riktigt. Han verkar ju ha talang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0