Träning på riktigt


Vissa fågelarter frodas i lantbruksmiljö och blir till skadedjur. Gustav sjuter av en del för att hålla nere förökningen och vi fick chansen att träna på riktigt.

Först sköts en skata, vi var slarvigt nog inte alls beredda, det gick så fort. Elton markerade skatan direkt men ville inte ta den. Sedan blev det ca 40 min väntan på att fåglarna skulle våga sig tillbaka. Precis så länge att vi hann bli lite kalla och otåliga i duggregnet, också bra träning. Sen blev det bom på en kråka. Också träning. Vi flyttade oss en bit och fick kort därefter en kaja. Igen gick han villigt fram till fågeln men tvekade på att plocka upp den, jag hjälpte honom lite och sen gick det bra. Jag kastade kajan några gånger och han hämtade och lämnade av snyggt gång på gång. Vi tränade lite med skatan också, den luktade nog inte lika bra, men han tog den tillslut. Tredje fågeln blev en duva. Och nu var Elton helt med. Han höll koll på Gustav och gick igång vid skottet och såg nedslaget. Jag kopplade lös och han hämtade utan att tveka. Kul!

Kommentarer
Postat av: Henrik

Aah, va duktig han är! :) Håller tummarna inför provet.

2009-11-01 @ 22:50:02
URL: http://www.chocicecockers.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0