Vi fortsätter träna

och fortsätter stöta på svårigheter. Inte så många nya moment introducerades på kursen denna vecka, vi får lov att träna mer till nästa gång. Vi ställer högre krav på linförhet, har provat på ligg övningar och repeterat allt annat. 
Vår största utmaning just nu är att Elton inte vill lämna av sin apport snyggt till mig. Han fungerar inte enns på inkallning längre när han har en apport. Jag kan alltså inte bara kalla på honom, jag måste också bli arg när han inte kommer. Jag blir sällan arg på honom men när jag nån gång blir det så svarar han direkt med att bli tam som ett lamm, så det är helt upp till mig... 
Nu ska jag planera lite mer för att få struktur på träningen. Det blir mer en sak i taget, för att få större nogrannhet.
Dag 1: Lägg ut 5 leksaker i skogen som han får söka rätt på, det tycker han är roligt och lätt, så jag ska fokusera på inkallning och avlämnandet.
Dag 2: Linföring och frittfölj, ska träna på några övningar från lydnadsklass 1.
Dag 3: Inkallningsövningar med pipa (och godis).
Dag 4: Apporteringsövningar med "hämta posten" och med dummyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0