Jaktlydnad

I går var vi och tränade för Per-Åke i Vårby igen. Det gick jättebra! Elton fick massor av beröm. Först fortsatte vi med linföringsövningar, fot-långsamt, normalt och språng, höger, vänster och helomvändningar. Halt med en snygg sättning, stanna kvar och inkallning. Sen gick vi vidare med skott-träning och apportering med dummy. Riktigt roligt! Vi hade med vår egen dummy, och Elton gjorde exakt rätt vid första försöket. Lite ivrig iväg, men snabb tillbaka och för första gången kom han in hela vägen och satte sig utan att släppa dummyn innan jag bad om den. Sen fick vi testa en större dummy som Per-Åke använder när han tränar sina labradorer, och det gick det med. Per-Åke skrattade och sa till dom andra "titta vad mallig hon blev nu då" men sen sa han till mig att Elton kommer att bli en kanonbra hund, om bara jag lär mig göra rätt. Så nu har jag nya läxor att träna på.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0