Protokollet från DM i Viltspår

Protokollet från DM i viltspår kom i dag. Jag blev förvånad och lite förvirrad. Har inte riktigt förstått hur bedömning och poängsättning sker, tydligen.

den 3 juni -09 gick han rörligt prov, anlagsklass, för Susanne Nordlander. Han blev godkänd och fick 42 poäng, tid 15 min och omdömet: Mycket duktig hund med härligt spårintresse, bra ekipage.

den 6 jumi-09 gick vi rörligt prov, öppen klass, för Allan Pettersson, pris 1, poäng 42, tid 14 min, omdöme; Mycket bra. Dessutom vann vi därmed KM titel i stockholms cockerklubb.

den 30 juni gick vi ordinarie prov, öppen klass, för Irene Westerholm, pris 3, inga poäng?, tid 35 min, omdöme: Lungt och metodiskt spårande hund som spårar bra men får problem i vinklar.Ringar V1, får tappt V2 och tas tillbaka av domare. Får tappt V3 och tas tillbaka av domare. Får ett mindre tappt i V4 men reder själv. Lugn i skott.

den 1 augusti gick vi DM, ordinarie prov, öppenklass, för Ulf Eriksson, pris 3, 41 poäng, tid 36 min, omdöme: Hunden startar i ett lämpligt tempo. Ringar på två ställen på raksträcka1. Raksträcka 2 och vinkel3 går hunden av spåret och måste tas tillbaka av domaren. För övrigt en utmärkt spårning. Hunden är skottfast.


Men det är väl bara att kämpa vidare, får han två ettor till varav den ena i ett ordinarie prov, flyttas han upp till championklass. Det låter pampigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0